Etno program provodi se u mješovitoj odgojnoj skupini Etno Pčelicama. Trenutno je upisano 25 djece, u dobi od 3 godine do polaska u školu.
Temeljni cilj ovog programa je osigurati stvaranje djeci prilagođenog i bogatog okruženja koje će poticati djetetov cjelovit i pravilan razvoj te omogućiti zadovoljenje djetetove potrebe za čuvanjem i razvijanjem nacionalne, duhovne i materijalne te prirodne baštine.
Etno program stvara uvjete za cjelovit razvoj djeteta, poštujući pritom razvojne i druge čimbenike (osobne potrebe, obitelj, vrijednosti, prava).Na taj se način potiče razvoj kompentencija koje su nužne pojedincu za snalaženje i aktivno sudjelovanje u svakodnevnom osobnom te kasnije profesionalnom i društvenom životu. Nizom aktivnosti i poticaja stvaraju se osnove za razvijanje svih djetetovih sposobnosti kako za učenje, tako i za njegovu samostalnost u učenju.
Kroz razne hrvatske tradicionalne priče, brojalice, pjesmice, stihove, brzalice, rugalice, pitalice (kao što su npr. :“Mali bratec Ivo“ , „Sestra nevesta“, „Jelena je kruva pekla“), njegujemo i razvijamo svijest o hrvatskom jeziku kao bitnom čimbeniku očuvanja hrvatskog identiteta, ali i potičemo razvoj jezično-komunikacijske kompentencije i rane pismenosti.
U poticanju razvoja prirodoslovnih kompentencija djeteta u prvom su planu kvaliteta iskustva djece s prirodoslovnim sadržajima, a raznovrsni prirodoslovni sadržaji djeci se tijekom projekta nude u primjereno oblikovanim situacijama „Od zrna do pogače“, “Od mlijeka do sira“, „Od jajašca do žabe“, paličnjaci, kornjača, “Jabučni ocat“ , „ Zdrave grickalice“, "Ušećerene latice", izrada krema od nevena, sirupa i sokova od koprive, cikle, jabuka, mrkve, grožđa, bazge, čajevi iz vrta (menta, melisa, kamilica, kopriva, stolisnik), kiseljenje zelja, repe, čehitva, zrno pšenice, sijanje i sadnja tradicionalnih povrtnih, voćnih i cvijetnih sorti u vrtu i njihov organski uzgoj, promatranje i briga o voćnjaku, vinovoj lozi, začinski vrt, kokošinjac i njezini stanovnici, upoznavanje tehnike izrade pojedinih predmeta i starih zanata (pletenje košara, tkanje, šivanje, heklanje, pletenje, izrada grnčarija, medičarstvo, licitarstvo, urarstvo, češljarstvo,) izrada tradicionalnih igračaka od drva i kukuruzovine, meteorološka predviđanja vremena vezana uz tradicionalna vjerovanja i uloge raznih svetaca, izrada hranilišta za šumske životinje, razne vrste zemlje (ilovača, crvenica, crnica...).
Razvoju matematičkih kompentencija djece pogoduje primjereno oblikovano okruženje za stjecanje konkretnih iskustava (žirevi, perje, kesteni, rezanci, kukuruz, brašno, letvice, grah, orasi, jabuke, kore drva,vaga ...).
Građanske kompetencije također uključuju sposobnost konstruktivnog komuniciranja djeteta u raznim situacijama, toleriranja stajališta i ponašanja drugih, stvaranje povjerenja i empatije prema drugima, sposobnost pregovaranja i sudjelovanja u raspravi (druženja djece i roditelja za Božić, Uskrs, pomoć mlađem prijatelju u svakodnevnim situacijama, nastupi u HKUD-u „Prigorec“, posjet Etno selu „Kumrovec“, posjet Etnografskom muzeju, crkvi, ljekarni, stomatološkoj ambulanti, školi, fašnička povorka kroz naselje, posjeta postolaru, fotografu, pekaru, mesnici, pošti, domu umirovljenika, šetnje u obližnji vrt, voćnjak, cvjetnjak, šumu, potok, izleti u etno eko sela.
Kroz projekte izrade etno nakita kao što su mljetski kolari (perlice), baranjska perlica (slama), igre riječima (kapula-luk, šor-ulica, padela-posuda), potičemo interkulturalne kompentencije jer rana interkulturalna iskustva imaju izuzetnu odgojnu vrijednost i pomažu u odgoju osobe lišene stereotipa, predrasuda, etnocentrizma, diskriminacije, ksenofobije, netolerancije i rasizma.
Smatramo da je najveća vrijednost etno programa pristup u kojem djeca svojim aktivnim djelovanjem njeguju ljubav prema kraju u kojem žive, njegovoj prošlosti i tradicionalnim vrijednostima i tako razvijaju njihov nacionalni kulturni identitet, što ne kolidira sa značajkama suvremenog kurikukuluma kakvog u našem vrtiću razvijamo: razvojni, integrirani i humanistički orjentirani.